1361

Dag 3

Idag vaknade jag av att de ropade:

-Elle!                                                                                                                                                                                                                                                                                                  -ELLE! Nu kommer du hit !

Jag trodde att något hemskt hade hänt men det var bara att jag hade glömt att hämta vatten…. De hade ju redan vatten! Men jag gick upp och hämtade vatten och lagade frukost och sen skrubbade jag golvet igen.   Idag skulle familjen ut och gå men jag var tvungen att stanna hemma. De låste dörrarna och stängde fönsterna så jag inte skulle kunna smita. De stängde dörren och jag packade snabbt ihop mina saker och hoppade ut genom ett hål i väggen bakom min säng. Jag sprang  allt jag kunde och så långt i från huset som möjligt. Men då hör jag någon skrika mitt namn och det var familjen som hade sett mig…. De sprang fram till mig och band fast mig och sedan bar in mig i huset. Som straff så fick jag jobba extra mycket. Usch vad jag är trött. Oj nej det kommer någon!

God natt!

Categories: Våra historiska berättelser | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

