Som ensam överlevare om slaget om Visby! ELSA!

Kapitel 1!

Mitt namn är Ina jag har långt blont hår blåa ögon och jag fyller 13 vintrar. Jag tar hand om mina 3 småsyskon. Jag minns den dagen så väl jag fick höra ryktet om Valdermar Atterdag var på väg mot Gotland och skulle ta över Visby. Mina  föräldrar sa att dom och mina 2 äldre bröder skulle ut och skydda Visby och att jag skulle stanna och ta hand om mina 3 mindre småsyskon. Dom lovade att dom skulle komma tillbaka. 1 dag gick, 2 dagar, 3 dagar, 4 dagar och till sist 5 dagar. Det var då jag förstod dom skulle ALLDRIG komma tillbaka!

Categories: Våra historiska berättelser | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

