Jag som övelevare efter slaget om visby del 3

Kapitel 3

Jag vaknade upp av att det skvätte vatten på mig. Jag undra vad det vad  och jag kollade det var bara en liten fisk. Jag väckte Eida och Elizabeth. Vi fortsatte gå till en by där vi hittade lite pengar på marken. Eida sa vi kan köpa nåt att äta för pengarna. vad är ni sugna på? sa jag!  Jag är sugen på kött och bröd  sa Elizabeth. Jag med sa jag och såg ett matställe. Jag började springa  och skrek kom för vi alla var utsvultna. Vi fick ett bord och betalade vi beställde lammstek och nybakat bröd. När vi var mätta frågade Elizabeth har vi pengar kvar? Eida sa vi har pengar kvar till en sovplats. Jag sa där är ett värdhus. Vi gick in och frågade om dem hade några rum? Husvärden sa ja det har vi det blir två kroner. Vi gick in och la oss för vi var utmattade. Innan jag somna tänkte jag  lite tyst för mig själv jag tänkte att turen hade vänt för oss och jag undra vad som händer här näst.

fortsättning följer!!

Categories: Våra historiska berättelser | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

