Slaget mot Visby o hemlig kunglig dotter…! 2

                 Kapitel 2

Men just då… hörde jag något! Män rusade mot visby, folk skrek, svärd och saker flög hit och dit… Då förståd jag! Krig…

Alla kutade mot varandra med svärd och pilar. Motståndaren har bara gamla, slitna hjälmar och gamla trasiga yxor. Medans vi hade riktig utrustning, slipade svärdar, spända bågar med vassa pilar. Man kan se barn springa och slåss dem ochså. Jag kan se en liten 2 åring springa men, Roger tar lätt ett svärd genom lilla flickan. Och män rusar in i ett hus och tar ut alla män som finns där inne… och där fanns en femåring och en liten bebis i famnen men, där tar männen en pil genom huvudet på flickan och skär bebisen i fem delar!

Jag har insett att livet är grymt. Det finns ingen rättvisa i världen… kommer alltid vara så ochså. Jag hoppades på att se detta och hjälpa till att slåss för Danmark men, nu vill jag bara dra hem, till min familj som lever. En tår kommer ner förr min kind. Det är  för plågsamt att se…

Min pappa var dum, han stal landskapet, han svek dem, men jag vill inte vara på hans sida trots att jag är hans dotter. Jag vill inte ens vara hans dotter mer.

Jag måste rädda Visby! Och det är nu!…

Categories: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

